Salgsbetingelser
- Generelt
Disse salgsbetingelsene gjelder for alle typer abonnementer (årlige/månedlige) og tjenester levert av Bergen Tech, et sosialt og faglig nettverk drevet av Rykkje Technologies AS. Ved å abonnere på eller bruke tjenestene til Bergen Tech, bekrefter du at du er kjent med og aksepterer disse betingelsene.
- Partene
Selger er: Rykkje Technologies AS, som driver Bergen Tech, med kontoradresse c/o Kristian Rykkje, Nordåsvegen 183, 5235 RÅDAL, registrert i Brønnøysund-registeret med org.nr.: 930 959 936, e-post: kontakt@bergen-tech.no.
Kjøper er: den person eller juridiske enhet som er registrert som abonnent eller kjøper av tjenester hos Bergen Tech.
- Bestillings- og avtaleprosess
Din bestilling er bindende når den er registrert hos oss. Bergen Tech er bundet av din bestilling hvis denne ikke avviker fra det som er tilbudt i våre kanaler eller markedsføringsmateriell. Du har rett til å angre på kjøpet i henhold til angrefristen beskrevet under pkt. 7.
- Priser og betaling
Kostnaden for abonnementet eller tjenesten vil fremkomme ved bestilling og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet. Betaling skjer gjennom de betalingsløsninger som er gjort tilgjengelig på våre nettsider eller faktura.
- Levering av tjenester
Levering av digitale tjenester skjer umiddelbart etter at kjøpet er gjennomført, med mindre annet er spesifisert. For tjenester som krever fysisk oppmøte eller leveranse, vil detaljer om leveringstid og sted fremgå av ordrebekreftelsen.
- Rettigheter og plikter
Bergen Tech leverer tjenester i henhold til beskrivelser gitt på våre nettsider og i markedsføringsmateriell. Som abonnent har du rett til å benytte tjenestene i henhold til de betingelser som er avtalt.
- Angrerett
Du har rett til å angre på ditt kjøp innen 14 dager etter bestillingen. For å benytte deg av angreretten, må du informere oss på e-post (kontakt@bergen-tech.no) innen angrefristen utløper.
- Personopplysninger
Rykkje Technologies AS behandler personopplysninger i henhold til personopplysningsloven. Vi bruker kun dine data for å levere og forbedre våre tjenester, samt til kommunikasjon relatert til ditt abonnement. Du kan når som helst be om innsyn, retting eller sletting av dine personopplysninger.
- Tvister
Eventuelle tvister skal søkes løst i minnelighet og skal rettes til selger innenfor rimelig tid. Dersom enighet ikke oppnås, kan saken bringes inn for Forbrukerrådet eller ordinære domstoler. Tvister skal løses i henhold til norsk rett.
- Rettigheter, Reklamasjon, og Begrensning av Ansvar
- Rettigheter til Tjenestene
Bergen Tech, drevet av Rykkje Technologies AS, beholder alle rettigheter til tjenestene og innholdet som tilbys. Som abonnent eller bruker har du rett til å benytte tjenestene i henhold til de vilkår som er fastsatt i denne avtalen. Du kan ikke selge, leie ut, låne ut eller på annen måte overdra din tilgang til tjenestene. Videre er det ikke tillatt å kopiere, modifisere, tilpasse, skape avledede verk av, eller på annen måte utnytte tjenestene eller innholdet på en måte som strider mot gjeldende lovverk eller disse vilkårene.
- Reklamasjon og Ansvarsbegrensning
Bergen Tech fraskriver seg ansvar for indirekte tap eller skade som måtte oppstå i forbindelse med bruk av tjenestene. Dette inkluderer, men er ikke begrenset til, tap av fortjeneste, tap av kunder, driftsavbrudd, eller krav fra tredjeparter. Selgerens ansvar er begrenset til direkte, dokumentert økonomisk tap som rimeligvis kunne vært forutsett, og er under alle omstendigheter begrenset til det samlede vederlaget for tjenesten, ekskludert merverdiavgift, for det siste året.
- Force Majeure
Dersom gjennomføringen av avtalen helt eller delvis hindres, eller i vesentlig grad vanskeliggjøres, av forhold utenfor Bergen Techs kontroll (force majeure), suspenderes våre forpliktelser for så lang tid som forholdet varer. Dette kan inkludere, men er ikke begrenset til, naturkatastrofer, krig, streik, lockout, offentlige restriksjoner, datavirus, eller andre forhold som Bergen Tech ikke rimeligvis kunne forutsett eller avverge.
- Mislighold og Reklamasjon
Ved mistanke om mislighold av avtalen skal kjøper umiddelbart reklamere skriftlig til Bergen Tech. Ved manglende betaling fra kjøperens side, vil kjøperens bruksrett til tjenestene bli suspendert eller opphøre. Kjøper skal umiddelbart informere Bergen Tech om eventuelle forhold som kan påvirke kjøpers bruk av tjenestene.
- Rettigheter til Tjenestene
- Bergen Techs Rettigheter ved Kjøpers Mislighold
Denne seksjonen beskriver Bergen Techs rettigheter dersom en kjøper misligholder avtalen. Disse rettighetene er til for å beskytte vårt selskap mot økonomisk tap og for å sikre at våre tjenester leveres på en rettferdig og effektiv måte.
- Generelt om Mislighold
Hvis kjøperen ikke betaler eller oppfyller sine forpliktelser i henhold til avtalen, og dette ikke er forårsaket av Bergen Tech eller forhold på Bergen Techs side, har Bergen Tech, i henhold til forbrukerkjøpsloven kapittel 9, rett til å:
- Holde tilbake tjenester eller produkter.
- Kreve oppfyllelse av avtalen.
- Kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra kjøperen.
- Kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr, og gebyr ved ikke-forskuddsbetalte uavhentede produkter eller tjenester.
- Oppfyllelse
Dersom kjøperen ikke betaler, kan Bergen Tech insistere på oppfyllelse av avtalen og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen. Dersom tjenester eller produkter ikke er levert, mister Bergen Tech retten til å kreve dette dersom det ventes urimelig lenge med å fremme kravet.
- Heving av Avtale
Bergen Tech kan heve avtalen ved vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøperens side. Heving er ikke mulig etter at full betaling er mottatt. Bergen Tech kan også heve avtalen dersom kjøperen ikke betaler innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse som Bergen Tech har fastsatt.
- Erstatning
Bergen Tech kan kreve erstatning for økonomisk tap som følge av kontraktsbrudd fra kjøperens side, i henhold til forbrukerkjøpslovens § 46.
- Renter og Inkassogebyr ved Forsinket Betaling
Ved forsinket betaling kan Bergen Tech kreve renter av kjøpesummen i henhold til lov om renter ved forsinket betaling. Ved manglende betaling kan kravet, etter forhåndsvarsel, sendes til inkasso. Kjøperen kan da bli holdt ansvarlig for gebyrer i henhold til gjeldende lovgivning.
- Gebyr ved Uavhentede Produkter/Tjenester
Dersom kjøperen ikke henter produkter eller tjenester som ikke er forskuddsbetalt, kan Bergen Tech belaste kjøperen et gebyr på NOK 150 + frakt tur/retur. Gebyret skal ikke overstige Bergen Techs faktiske utlegg for å levere produktet eller tjenesten til kjøperen. Slike gebyrer kan ikke belastes kjøpere under 18 år.
- Generelt om Mislighold
- Annet
Selger tar forbehold om eventuelle skrivefeil og/eller åpenbare feil på alt skrevet materiale, på web herunder og utsendte meldinger. Er du som kjøper i tvil om betydning og tolkning av dette, så skal det tas kontakt pr e-post til kontakt@bergen-tech.no.